Tekniske leveranser til Prosjekt digitalt læringsmiljø - fase 1

Bakgrunn og formål

Prosjekt digitalt læringsmiljø ble etablert våren 2017 og skal bidra til at UiO når sine ambisjoner for utdanningskvalitet gjennom at undervisere får sammenhengende, fleksible og brukervennlige digitale muligheter til å praktisere og videreutvikle sin undervisning. Et av prosjektets leveranser er et fremtidsbilde for digitalt læringsmiljø som beskriver hvilke tekniske tiltak som skal gjennomføres i løpet av og etter prosjektperioden.

De tekniske tiltakene for fase 1, Canvas-pilot, er sendt som bestilling til USIT og SKS. Dette prosjektet er etablert for å ivareta bestillingene fra Prosjekt digitalt Læringsmljø til fase 1, pilotfasen, og sørge for at de blir levert ihht plan.

Prosjektets mandat.


Prosjektstart: 11.12.2017

Prosjektslutt: 01.03.2018


Hovedleveranser:

  • Leveranse til pilot for digitalt læringsmiljø, frist 1/3 2018:
    • Lage inngangsvei fra semestersidene og Mine Studier til Canvas for emner som benytter Canvas i undervisningen
    • Samle beskjeder fra Canvas og semestersidene i Mine Studier
    • Hente kalenderinformasjon fra Canvas til timeplanen i Mine Studier
  • I tillegg er følgende bestilt fra Prosjekt digitalt læringsmiljø:
    • Populere Canvas sin kalender med undervisningsdata fra Mine Studier/TP
      • Merk at dette punktet må gås opp mhp. policy og arkitekturbeslutninger før en evt. implementering

For detaljer rundt leveransene, se milepælsplanen.

Publisert 5. des. 2017 09:18 - Sist endret 30. jan. 2018 12:00