Status og arbeidsmøte 19. februar

Tilstede: Sandra(ref), Magnus, Jørgen, Tore Petter, Kenneth, Ted, Tommy, Lise

Sak 1: Prosjektplan

  • Grafisk design
    • Interne prosesser hos HiØ
      • Det er viktig at det gjennomføres interne prosesser på HiØ i forbindelse med de grafiske designskissene. Dette for å kunne ta den problemstillinger uten å måtte involvere Marte i alle interne diskusjoner. 
      • USIT gir råd/veiledning om hvordan interne prosesser bør gjennomføres.
      • USIT gir HiØ tilgang til Sketch.
    • Nivå på tilbakemeldinger
      • Tilbakemeldingene bør i første omgang omhandle de store linjene frem til det grafiske uttrykket er besluttet.
      • HiØ går gjennom førsteutkast til grafisk design og sender til USIT senest i løpet av onsdag 21.02.
    • Fremmedspråksenteret
      • Skal ikke ha et helt eget design, men egen kontekst som gjør at det skiller seg litt fra resten av hiof.no
      • Senteret har en egen fargekode som kan benyttes.
  • Redaksjonelt løp
    • Hvilken rolle har egentlig USIT iht til innhold?
      • HiØ regner med å være selvgående gjennom publiseringsfasen.
    • Fremdriftsansvar.
      • HiØ
  • Migrering
    • Migrert innhold legges i "gammel"-mappe. HiØ flytter dette over i ny IA manuelt. Flytting av innhold vil delegeres til de enhetene på HiØ som er ansvarlige for innholdet. Plan for dette utarbeides internt på HiØ.

Sak 2: Kontrakter

  • Status grafisk design
    • Tore Petter har signert kontrakt. Sandra tar med signert eks tilbake til Rune.

  • Status implementasjonsprosjekt
    • Samarbeidsavtale

      • Jørgen og Magnus tar ansvar for dette.

      • Det er blitt utarbeidet noen setninger i oppdragsavtalen som beskriver at en samarbeidsavtale skal inngås i løpet av prosjektets levetid. 

    • Estimater. Foreløpig estimat er satt noe høyt fordi USIT har lagt på risikomargin i estimatete. Det er ønskelig fra HiØs side at disse senkes med 2-300 timer. 

      • Migrering: kan antageligvis justeres ned en god del fordi HiØ gjør unna mye av arbeidet.

      • Redaksjonell bistand: litt høyt mtp at HiØ selv vil sørge for fremdriftsansvaret i publiseringsfasen.

      • Implementasjon av grafisk design: egen plan for dette vil bli utarbeidet i løpet av uke 9. Estimater vil også justeres.

        • Kontekster: hvordan synliggjøre at man beveger seg fra en kontekst til en annen? HiØ tenker mer rundt dette frem til møte med grafisk designer torsdag 22.02.

      • Dokumentmaler: estimater vil justeres i uke 9 når skisser presenteres for utviklere hos USIT. USIT oppdaterer HiØ på dette.

      • Integrasjon FS studieinfo: brytes ned for å redusere risiko for aktiviteten.

      • Estimering av gjenstående arbeid hver 2. uke.

    • Driftsavtale

      • Sandra sender over utkast til driftsavtale.

Sak 3: Pågående aktiviteter

Pågår denne uken

  • Ferdigstille konsept (USIT)
  • Arbeid med dokumentmaler og justering av grafisk uttrykk (USIT)
  • Kartlegge, planlegge og beskrive migreringsarbeid (HiØ) (USIT teknisk side)
  • Detaljplanlegging av prosess for redaksjonell bistand - både organisering og publisering (USIT)
  • Utrede bruk av gruppeoppslag (USIT og HiØ)

Forsinkede aktiviteter

  • Oppsett brukeroppslag (USIT) - forlenges med en uke.

Avsluttet forrige uke

  • Kartlegging av utvalgte publikasjoner i Cristin (USIT)
  • Arbeid med dokumentmaler og innholdskartlegging (USIT)
  • Arbeid med grafisk uttrykk (USIT)

Endringer i prosjektplan

  • Gjennomføre migrering
    • Endret varighet fra 2 til 3 uker
    • Tilført to avhengigheter
      • Oppsett av brukeroppslag
      • Oppsett av IA
  • Gjennomføre migrering til spesielle maler - tatt bort fra plan fordi det ikke skal migreres til nye maler.
  • Planlegge, kartlegge og beskrive migreringsarbeid - forlenget med 2 uker på grunn av behov for mer tid rundt kartlegging.

Sak 4: Frontend repo 

  • Tomm sender repo til Kenneth.

Sak 5: Innholdskartlegging og migrering

Arrangementer

  • HiØ vurderer om dette skal migreres eller ikke. Gir tilbakemelding så fort som mulig. 

Fremmedspråksenteret

  • Ikke migrering av fremmedspråksenteret før 20. juni. Dette ser man for seg å gjennomføre i fase 2.

Sak 6: Kommende møter/workshops

Publisert 14. feb. 2018 14:10 - Sist endret 12. jan. 2023 10:09