Tilstede: Sandra(ref), Magnus, Jørgen, Tore Petter, Kenneth, Ted, Tommy, Lise
Sak 1: Prosjektplan
- Grafisk design
- Interne prosesser hos HiØ
- Det er viktig at det gjennomføres interne prosesser på HiØ i forbindelse med de grafiske designskissene. Dette for å kunne ta den problemstillinger uten å måtte involvere Marte i alle interne diskusjoner.
- USIT gir råd/veiledning om hvordan interne prosesser bør gjennomføres.
- USIT gir HiØ tilgang til Sketch.
- Nivå på tilbakemeldinger
- Tilbakemeldingene bør i første omgang omhandle de store linjene frem til det grafiske uttrykket er besluttet.
- HiØ går gjennom førsteutkast til grafisk design og sender til USIT senest i løpet av onsdag 21.02.
- Fremmedspråksenteret
- Skal ikke ha et helt eget design, men egen kontekst som gjør at det skiller seg litt fra resten av hiof.no
- Senteret har en egen fargekode som kan benyttes.
- Interne prosesser hos HiØ
- Redaksjonelt løp
- Hvilken rolle har egentlig USIT iht til innhold?
- HiØ regner med å være selvgående gjennom publiseringsfasen.
- Fremdriftsansvar.
- HiØ
- Hvilken rolle har egentlig USIT iht til innhold?
- Migrering
- Migrert innhold legges i "gammel"-mappe. HiØ flytter dette over i ny IA manuelt. Flytting av innhold vil delegeres til de enhetene på HiØ som er ansvarlige for innholdet. Plan for dette utarbeides internt på HiØ.
Sak 2: Kontrakter
- Status grafisk design
-
Tore Petter har signert kontrakt. Sandra tar med signert eks tilbake til Rune.
-
- Status implementasjonsprosjekt
-
Samarbeidsavtale
-
Jørgen og Magnus tar ansvar for dette.
-
Det er blitt utarbeidet noen setninger i oppdragsavtalen som beskriver at en samarbeidsavtale skal inngås i løpet av prosjektets levetid.
-
-
Estimater. Foreløpig estimat er satt noe høyt fordi USIT har lagt på risikomargin i estimatete. Det er ønskelig fra HiØs side at disse senkes med 2-300 timer.
-
Migrering: kan antageligvis justeres ned en god del fordi HiØ gjør unna mye av arbeidet.
-
Redaksjonell bistand: litt høyt mtp at HiØ selv vil sørge for fremdriftsansvaret i publiseringsfasen.
-
Implementasjon av grafisk design: egen plan for dette vil bli utarbeidet i løpet av uke 9. Estimater vil også justeres.
-
Kontekster: hvordan synliggjøre at man beveger seg fra en kontekst til en annen? HiØ tenker mer rundt dette frem til møte med grafisk designer torsdag 22.02.
-
-
Dokumentmaler: estimater vil justeres i uke 9 når skisser presenteres for utviklere hos USIT. USIT oppdaterer HiØ på dette.
-
Integrasjon FS studieinfo: brytes ned for å redusere risiko for aktiviteten.
-
Estimering av gjenstående arbeid hver 2. uke.
-
-
Driftsavtale
-
Sandra sender over utkast til driftsavtale.
-
-
Sak 3: Pågående aktiviteter
Pågår denne uken
- Ferdigstille konsept (USIT)
- Arbeid med dokumentmaler og justering av grafisk uttrykk (USIT)
- Kartlegge, planlegge og beskrive migreringsarbeid (HiØ) (USIT teknisk side)
- Detaljplanlegging av prosess for redaksjonell bistand - både organisering og publisering (USIT)
- Utrede bruk av gruppeoppslag (USIT og HiØ)
Forsinkede aktiviteter
- Oppsett brukeroppslag (USIT) - forlenges med en uke.
Avsluttet forrige uke
- Kartlegging av utvalgte publikasjoner i Cristin (USIT)
- Teknisk løsningsbeskrivelse oppdatert med estimater for arbeidet
- Arbeid med dokumentmaler og innholdskartlegging (USIT)
- Arbeid med grafisk uttrykk (USIT)
Endringer i prosjektplan
- Gjennomføre migrering
- Endret varighet fra 2 til 3 uker
- Tilført to avhengigheter
- Oppsett av brukeroppslag
- Oppsett av IA
- Gjennomføre migrering til spesielle maler - tatt bort fra plan fordi det ikke skal migreres til nye maler.
- Planlegge, kartlegge og beskrive migreringsarbeid - forlenget med 2 uker på grunn av behov for mer tid rundt kartlegging.
Sak 4: Frontend repo
- Tomm sender repo til Kenneth.
Sak 5: Innholdskartlegging og migrering
Arrangementer
- HiØ vurderer om dette skal migreres eller ikke. Gir tilbakemelding så fort som mulig.
Fremmedspråksenteret
- Ikke migrering av fremmedspråksenteret før 20. juni. Dette ser man for seg å gjennomføre i fase 2.
Sak 6: Kommende møter/workshops
- Datoer for workshops i forbindelse med grafisk design og konsept.
- Datoer for kommende workshops og møter ble spikret.