Gjennomgang av løsningsbeskrivelse 7. mars

Tilstede: Sandra(ref), Marte, Tommy, Lise, Tore Petter, Kenneth, Ted, Jørgen, Tore

Sak 1: Gjennomgang av løsningsbeskrivelse

  • Gjennomgang konseptuell løsningsbeskrivelse inkludert grafiske designskisser.
  • Toppoppgaver
    • HiØ ønsker å jobbe mer med ordlyden i toppoppgavene slik at det blir mer konkret og at det blir tydeligere hva oppgavene omfavner. Dette kan jobbes mer med gjennom det redaksjonelle løpet som en del av innholdsproduksjonen.
  • Personpresentasjoner
    • USIT må kontrollere at personer fra HiØ som har reservert seg mot visning på web i SAP, ikke legges ut med personprofil på nyweb4. Sandra følger opp med Gorm. 
    • Svar fra Gorm: personer som har reservert seg mot å være synlige på nett skal i utgangspunktet ikke finnes i LDAP-treet, noe som derfor gjør at det heller ikke vil være mulig å opprette personpresentasjoner for dem. For å sikre dette bes HiØ om å ta noen stikkprøver å eget LDAP-tre for å avdekke om eksporten fra SAP til LDAP ikke tar med seg brukere som er reservert.
  • Fremmedspråksenteret
    • Flyttes til fase 2.

Sak 2: Gjennomgang av plan for utvidet konsept

  • Uke 11: 
    • 12. eller 13. mars: Møte med studieplanteamet (HiØ: Hedvig, Lena, Gro, Inger og Beth; USIT: Sven og Marte)
    • USIT arbeider med konseptet resten av uken
  • Uke 12: 
    • 19. mars eller 20. mars: Utvikle grafisk konsept (datoer må avklares med Rune. Gjøres fredag 09.03)
    • 22. eller 23. mars:
    • 20. mars: Marte sjekker opp muligheten for denne datoen i stedet. Avklarer med Rune og gir beskjed iløpet av fredag 09.03. Marte skriver innkallingstekst for begge møtene og sender til HiØ.
    • To møter denne dagen:
      • Oppfølgingsmøte med studieplanteamet (HiØ: Hedvig, Lena, Gro, Inger, Beth og Jørgen; USIT: Sven og Marte)
      • Oppfølgingsmøte med deltagere fra tidligere studieworkshoper (HiØ: alle deltakerne fra WS2 om studier; USIT: Sven og Marte)
      • USIT ønsker at disse holdes på samme dag med minimum 2 timer mellomrom slik at vi har tid til justeringer, f.eks. kl. 10-11:30 og 14:00-15:30 
      • HiØ legger opp kabalen for de to møtene.

Sak 3: Gjennomgang av plan for redaksjonelt løp

  • Gjennomgang av utkast til plan for redaksjonelt løp
    • Plan ok
    • Utvider løp for organisering med en ekstra aktivitet for forankring hos HiØs ledelse -
    • Oppdatert plan
  • Spikring av datoer for workshops, kurs, andre møter i tilknytning til redaksjonelt løp:
    • Uke 11: Workshop med nettredaktører
      • 15. mars
      • USIT utarbeider innkallingstekst og sender til HiØ i løpet av 09.03.
      • To hovedformål med WSen:
        • Fortelle om UiOs nettredaksjon samt bli mer kjent med HiØ og deres organisering og ambisjoner rundt nettredaksjon.
        • Kartlegge hvilke kurs som vil være hensiktsmessig å gjennomføre ved HiØ i forkant av fasen for innholdsproduksjon.
    • Uke 12: Presentasjon av førsteutkast til redaksjonell organisering
      • 21. mars - må ikke kollidere med evt møte om oppsummering av konsept.
      • Gjennomføres med prosjektgruppen ved HiØ.
      • Deltakere fra USIT: Diana, Sven.
    • Uke 14 og 15: Kurs av nettredaktører
      • 5. og 6. april - HiØ holder av dagene for kurs.
      • 11. og 12. april - HiØ holder av dagene for kurs.
    • Uke 14-16: Forankring av redaksjonell organisering.
      • Datoer ble ikke spikret. Dette bør gjøres før påske.
  • HiØ gir tilbakemelding på alle datoer senest i løpet av 09.03. For kursdager bes deltakerne om å holde av dagene med informasjon om at tema for kursene kommer på plass senest i løpet av uken før påsken.

Sak 4: Eventuelt

  • Implementasjon av grafisk design
    • Forskyver oppstart til uken etter påske slik at HiØ får besluttet designet før påske.
  • Estimater og tidsbruk
    • Estimat for personpresentrasjon omfatter ikke integrasjon mot bakenforliggende systemer.
    • Estimater for dokumentmaler omfatter kun arbeid backend, altså ikke det grafiske uttrykket.
Publisert 1. mars 2018 18:17 - Sist endret 8. mars 2018 11:41