Status 25. juni

Sak 1: Gjennomgang av liste fra studieenheten

Punkter fra studieenheten med svar fra USIT

• For MAGLU finnes det enda flere emner frem i tid enn bare for 2019. Det må derfor utarbeides en rutine for oppretting av nye emner mer fortløpende/automatisert enn hva det er nå.
  • Per i dag finnes de tre variabler for å sette varigheten for et studieprogram: VARIGHET og S-VARIGHET fra FS og varighetsfeltet på programmappen. Innholdet i VARIGHET fra FS vises i programmets faktaboks, mens Varighet fra mappen er med på å generere overskriftene på programforsiden og studieplanene. Sandra har utfordret utvikler på å ta bort muligheten til å sette varighet på mappen og i stedet hente denne informasjonen kun fra FS, slik at det blir mindre manuelt arbeid som må gjøres i Vortex for hvert enkelt program. Ettersom S-VARIGHET er et fritekstfelt og ikke et fast felt slik som de to andre, vil det derfor være svært utfordrende å benytte S-VARIGHET i studieprogrammalen.
  • Kulepunkter blir borte ved print - Sandra har gitt beskjed til utviklere og registrert det i oversikten over innmeldte feil.
  • Visualisering av studieplan er noe som bør prioriteres ved nærmeste fremtid. Slik studieplanene er satt opp nå med kun tekstlige beskrivelser er det rom for misforståelser for studentene.
  • Det finnes studier/studieplaner som kun går over ett semester, men i overskriften på studieplanen ser det ut til at det varer i to semestre. Den eneste måten som det per juni 2018 gjør det mulig å skille to planer som går over samme år, men i hvert sitt semester, er URLen. Det er blitt opprettet en sak for å løse dette og det vil antageligvis løst i løpet av sommeren.
  • Det finnes enda flere punkter enn det som er besvart nå. Sandra svarer ut disse så fort som mulig.

Sak 2: Rettighetsregime

USIT ønsker at det gjøres en opprydding i løpet av uke 26 og 27. Det legges en plan for dette når USIT besøker HiØ torsdag 28.06.

Sak 3: Kvalitetssikring av innhold

Camilla/Dina har kapasitet til å bistå de neste to ukene dersom HiØ ønsker det. Det finnes nå 4000 brutte lenker samt mye annet som de mener at bør gås gjennom.

• TP tar opp dette med Jørgen. HiØ ser kanskje for seg å gjennomføre publisistkurs i uke
  • HiØ ønsker å utfordre miljøene til å jobbe mer med nettsidene, så usikkert hva slags bistand de i så fall ser for seg.
  • Bug i vortex: brutte lenker-rapporten filtrerer ikke bort upublisert. Mulighet for exclude-liste? Sandra sjekker opp.

Sak 4: Eventuelt

• Treghet på hiof.no - opplever HiØ fortsatt dette
    • Fortsatt tregt særlig i admin og mye tregere enn uio.no.
  • USIT går gjennom RSS-feeds etc for å rydde bort all UiO-spesifikk tekst.
  • Emner uten infotekster - Håvard venter på svar fra HiØ
    • K purrer på studieenheten i dag (25.06).
  • Prosjektavslutning torsdag
    • Sandra spør om Camilla, Dina og Diana kan delta.
  • Rapporter i GA - ikke koblet på rapport-fanen i Vortex
    • Dette er satt opp nå.
  • Indeksering hos google - HiØ ønsker mulighet til å filtrere bort feks ww2. Sandra sjekker opp mulighet for dette.
  • Gjennomgang av oversikt over innmeldte feil på torsdag.
  • Kobling mellom søkeknapp på forsiden av et studieprogram og opptakssidene - Sandra setter dette  på agendaen for avslutning 28.06.
  • Feeding av aktuelt- og nyhetssaker på forsiden av gruppe/prosjekt. Både på desktop og mobil/nettbrett. Sandra setter dette på agendaen for avslutning 28.06.
Publisert 25. juni 2018 10:27 - Sist endret 12. jan. 2023 10:09