Status 15. august

Sak 1: Studieprogram

• Opprette utgåtte studieprogram
    • Håvard har sendt over en liste over program med studieplaner. Studieplanteamet ved HiØ skal gå over og kvalitetssikre denne og vurdere om de skal opprettes og med hvilke status.
  • Utgåtte studieprogram - studieplaner vises ikke på forsiden
    • Dette er en del av logikken for forsiden til et studieprogram. Fordi overskriften sier "For nåværende studenter" vil kun studieplaner for aktive studenter på programmet nå være synlige på forsiden.
    • Kan evt brukerteste dette senere om det er noe som bør endres på sikt.
  • Oppretting av studieplaner
    • Mange programmer mangler studieplaner på nett.
      • Henger sammen med første punkt i saken.
    • Mulighet til å sette år til å være 2005 ved oppretting av en studieplan.
      • Gjør ikke noe med dette nå ettersom dette løses ved at studieplanene opprettes med script.
  • Synliggjøring av programmer som ikke tar opp nye studenter i velgeren.
    • Ligger i dag nederst i velgeren. Kan evt legges som en del av filtreringen, men hvor ofte går studentene inn via nettsidene for å hente programinformasjon? Hvor går skillet mellom Canvas og nettsidene?
    • Sandra snakker med Marte om dette.
  • Søk i studieprogram
    • Filter gjør inntil videre en god nok jobb her. Ved filtrering på LU vil det gi veldig mange treff, men ved ytterligere filtrering på de andre parametrene vil det gi et overkommelig resultat. Det er derfor foreløpig ikke nødvendig å utvikle et eget søk for studieprogram.
  • Kontaktperson for studieprogram
    • Tomm følger opp dette.

Sak 2: Emner

• Opprettelse av alle publiserte emner i FS frem i tid
    • Opprettet. Henger sammen med punktet under.
  • Systemjobb for oppretting av publiserte emner i FS
    • Denne jobben går en gang per døgn og oppretter nye emner som ikke allerede finnes på nettsidene.
    • Håvard har laget rapport over hva som er blitt opprettet og avpublisert, men venter på svar for hvor denne skal plasseres. HiØ gir tilbakemelding direkte til Håvard.
  • Emner som går over flere semestre
    • VTK-5870
    • HiØ ønsker at det gjøres tilpasninger i malen for dette.
  • Endre opprettetdato for emnene for å sørge for riktigere utlisting.
    • USIT tror ikke lenger at det er en god løsning å kun endre opprettetdato for å gi et riktigere treff i søket, men derimot gjøre noe med søket direkte. USIT vil derfor ta en ny runde på dette internt før arbeidet starter.

Sak 3: Oversikt over innmeldte feil og endringer

• VTK-5894 Håndtering av datobasert logikk og visning av felt og titler
    • Favner om begge disse punktene fra regnearket:
      • Fra 2018: FS-feltet S-INTNASJ skal ut av "utlandet" og inn i "oppbygning og gjennomføring". S-UTV blir værende i "utlandet". I oppbygning og gjennomføring skal S-INTNASJ legges inn under forsknings- og utviklingsarbeid.
      • Studieplaner fra 2017 og tilbake: Oppbygning og gjennomføring: overskriften "Undervisnings-, lærings- og vurderingsformer" skal endres til "Organisering og læringsformer".
      • I arbeid
  • VTK-5923 Bug i studieplaner som bare varer ett semester
    • Sees på så snart som mulig

Sak 4: Dokumentasjon uttrekk fra FS

Mapping mellom overskrifter i Vortex og felter i FS.

• Tore Petter følger opp om denne oversikten er dekkende eller om HiØ har behov for noe annet,

Sak 5: Utkast til tjenesteavtale

• Sandra sendte ut ny versjon av denne 06.08.
  • Det kan hende det vil være hensiktsmessig at det utarbeides en midlertidig tjenesteavtale i påvente av at hovedavtalen kommer på plass. Tore Petter følger opp dette med Jørgen.

Sak 6: Håndtering av sikkerhetsavvik

• IT-drift hos HiØ vil være første instans som mottar og håndterer sikkerhetsavvik. Disse vil igjen kunne melde saker videre til Cert UiO.

Sak 7: Rettigheter

• Scripting av rettigheter på hiof.no
  • Sandra følger opp epost fra Kenneth og tar den videre med Håvard som gjennomfører endringene.

Sak 8: Kurs

• HiØ ønsker antageligvis å gjennomføre flere kurs. Kommer tilbake med klar bestilling på dette.
Publisert 15. aug. 2018 12:25 - Sist endret 12. jan. 2023 10:10