Til stade
- Francis Augusto Medeiros-Logeay
- Frank Solem
- Øyvind Aasen
- Tobias Langhoff
- Morten Werner Forsbring
- Tomm Anders Eriksen
Sak 1: Organisering rundt weblogin (diskusjon)
Kven deltek, og korleis gjer vi det?
Forslag: Vi møtast etter behov, i første omgang ein gang i månaden, men truleg sjeldnare etter kvart, for å diskutere veivalg, føringar, utviklingsprioriteringar og innspel.
Diskusjon
Behov for å avklare ressursbruk. Hvor mye utviklingstimer er tilgjengelig for å dekke minimumsnivå og eventuel videreutvikling?
Er ønskelig at UX er med i videreutviklingen, men må få allokert tid. Viktigste fokus nå er utfasing av weblogin1.
Sikter på å organisere utviklingsperioder der det jobbes noen uker med fokus på utviklingsarbeidet på tvers.
Utviklingsteamet ønsker at noen eier prosess med å bestemme hva som skal implementeres. Ser for oss å bruke månedlig statusmøter for å diskutere prioriteringer og hva som skal implementeres.
Må ha med vortex i utviklingsteamet mens implentasjon mot vortex pågår.
Vi ser for oss at weblogin2 er ute av mvp om 2 måneder, med noen ukesverk ux-arbeid. Francis holder i arbeidet og legger plan sammen med ux-folkene hvordan det skal arbeides med.
WU stiller med en til to personer for å se på behov og endringer for Vortex. WU styrer prossess med implementasjon for Vortex.
JH kaller inn til nytt møte i forvaltningsgruppe om et par uker.
Sak 2: Nye retningslinjer rundt val av autentiseringsløysingar (diskusjon)
Treng å få diskutert og kome med ei anbefaling rundt dette, fordi migrasjon av dagens tenester på weblogin avhenger av dette – kven skal til Feide og kven skal til weblogin2.
Det er laget et utkast. Joakim gjør justeringer og sender ut for kommentarer før den sendes til it-dir.
Sak 3: Neste møte (beslutting)
Har møter kvar fjerde veke framover. Reduserer seinare. Neste møte om to uker. Kaller inn noen fra WU.
Sak 4: Utviklingsbehov (diskusjon)
Saker frå backlog i github.uio.no.
Ikke tid til å se på den i dette møtet.
Sak 5: Eventuelt
Migrasjonsplan: Å flytte alle frå gamle weblogin krever at ein del er på plass først. Kva tidspunkt kan vi gå ut med?
Ikke diskutert i møtet