Alumniløsning for UiO

Prosjektet skal utarbeide en ny løsning for alumni ved UiO. 

Prosjektet eies av Studieavdelingen og har deltakere fra Studieavdelingen og USIT.

Bakgrunn

UiO har i lengre tid hatt en alumniordning for uteksaminerte studenter. Ordningen er generell og gjelder for alle UiOs studenter. I løsningen alumniordningen baserer seg på i dag benyttes verken UiOs interne infrastruktur eller tilgjengelige person- og brukerdata. Enkelte enheter har løsninger basert på UiOs infrastruktur, disses behov er per i dag lite ivaretatt. Etter å ha benyttet en SaaS-løsning i flere år har Studieavdelingen (STA) et ønske om å endre noe på hvordan tjenesten brukes og ta i bruk interne løsninger. UiO, og spesielt STA, har opparbeidet seg god kompetanse på tjenester knyttet til alumniordninger og er derfor godt rustet til å delta i nødvendig spesifiserings- og implementeringsarbeid.

Formål

Prosjektet skal utarbeide en spesifikasjon av en ny alumniløsning for UiO som deretter skal implementeres i UiOs interne infrastruktur. Løsningen skal erstatte nåværende alumniløsning som benyttes ved UiO.

Resultatmål og leveranse

Prosjektet består av følgende faser/mål:

  1. Spesifikasjon av ny alumniløsning for UiO.
  2. Implementasjon av ny alumniløsning ut fra spesifikasjonen.
  3. Testing, verifikasjon og godkjenning av løsningen.
  4. Migrering av data fra gammelt system til den nye løsningen.
Publisert 7. mars 2013 15:39 - Sist endret 13. jan. 2023 12:35