Statusrapport for ny alumniløsning for UiO

For perioden: 01.04 - 30.06

Fremdrift og leveranser i perioden

I perioden har Webseksjonen utarbeidet maler for nettsider for alumni og interaksjondesign for alumniapplikasjonen. Vi har hatt to arbeidsmøter i perioden der alle prosjektdeltakerne har deltatt for å gjennomgå skisser/design for nettsidene og applikasjonen.

Avvik fra plan og forsinkelser

Arbeidet har foregått etter planen, og det er ingen avvik i forhold til aktivitetsplanen.

Samarbeid

Samarbeidet i prosjektet fungerer godt.

Ressursbruk

Det har vært brukt 195 timer på USIT fra prosjektstart til 25. juni, fordelt på 34 timer på forvaltning og 161 på utvikling.

Videre prioritert arbeid

Fra august 2013 starter arbeidet med å utvikle løsningen bak applikasjonen for ny alumniløsning.  Fredrik Larsen vil ha ansvaret for teknisk spesifikasjon og utvikling, og det vil settes inn en ekstra utviklingsressurs på prosjektet til høsten.

Annet

Det skjer ikke noe mere på prosjektet frem til sommeren, men fra august blir det flere aktiviteter, jmf. aktivitetsplanen. Vi satser på hyppige møter i startfasen av utviklingen der USIT presenterer løsningen med interaksjonsdesign oppe slik at evt. uklarheter raskt vil bli avklart. Fra ca. oktober må STA stille med ressurser til testing og validering av løsningen, samt til å utarbeide brukerdokumentasjon.

Publisert 25. juni 2013 08:59 - Sist endret 13. jan. 2023 12:35