Statusrapport for ny alumni-løsning for UiO 2013-08

For perioden: 01.07 - 31.08

Fremdrift og leveranser i perioden

USIT har ferdigstilt teknisk kravspesifikasjon for alumniapplikasjonen, og prosjektet har oppdatert funksjonell kravspesifikasjon mhp. endringer kommet frem i møter om design for alumniløsningen.

Arbeidet med utvikling av alumniapplikasjonen er påbegynt, i første omgang fokuseres det på å utarbeide frontend til applikasjonen slik at den kan gjennomgås/kontrolleres sammen med Studieavdelingen.

Avvik fra plan og forsinkelser

Arbeidet har foregått etter planen, og det er ingen avvik i forhold til aktivitetsplanen.

Samarbeid

Samarbeidet i prosjektet fungerer godt.

Ressursbruk

Videre prioritert arbeid

Prosjektet arbeider videre med utvkling av frontend av applikasjonen, og det skal avholdes et arbeidsmøte 17. september med deltakere fra Studieavdelingen og USIT for å gjennomgå denne. Etter møtet er ferdigstilling av frontend og utvikling av backend for løsningen prioritert.

Utvikling av backend tar utganspunkt i eksisterende kodeverk, men krever noe tilpasning og videreutvikling for alumniløsningen.

Når første versjon av applikasjonen er klar, i begynnelsen av oktober, må testing og validering av løsningen prioriteres. Jmf. aktivitetsplanen skal testing og feilretting være ferdigstilt i begynnelsen av november. Sikkerhetstesting av løsningen, samt avtaler for bruk av data, drift av systemet mm. må prioriteres i perioden oktober/november.

Publisert 30. aug. 2013 09:14 - Sist endret 30. aug. 2013 09:17