Statusrapport 08.03.2013

Statusrapport for prosjektet for ny alumniløsning for UiO for perioden 14. februar til 8. mars.

Fremdrift og leveranser i perioden

USIT og STA har i denne perioden avholdt møter og utarbeidet en funksjonell spesifikasjon for en ny alumniløsning for UiO. Fredrik arbeider med den tekniske spesifikasjonen for Cerebrum-arbeidet, og regner med å være ferdig med denne i løpet av uke 11.

USIT har hatt et møte med sikkerhetssjefen og diskutert diverse sikkerhetsutfordringer rundt løsningen.

Avvik fra plan og forsinkelser

Aktivitetsplanen er ikke klar ennå, men skal utarbeides i løpet av uke 11.

Samarbeid

Samarbeidet har fungert bra i prosjektet.

Ressursbruk

Det er ikke definert noen CT-koder for prosjektet på USIT ennå, så vi har ingen oversikt over tidsbruk innenfor perioden.

Videre prioritert arbeid

I løpet av uke 11 skal STA og USIT utarbeide en aktivitetsplan med oversikt over ressursbehov fra STA og USIT. Prosjektet tar sikte på å begynne utviklingen av løsningen i uke 11/12.

USIT har et internt møte 13. mars for å avklare oppgave-/ressursfordeling internt på USIT mellom ADMIT og Webseksjonen.

STA må ha møte med USIT (Webseksjonen) for å avklare bruk av Nettskjema for invitasjon til alumniarrangementer. Det må videre avklares om vi kan lagre informasjon fra disse arrangementene i alumniløsningen. Monica koordinerer dette.

STA må ha et møte med USIT (Webseksjonen) for å få utarbeidet maler for enhetenes nettsider for alumniløsningen. Monica koordinerer dette.

Annet

Prosjektet går så langt etter planen, men det er viktig å få på plass en aktivitetsplan og igangsette utviklingsarbeidet. Prosjektet har et begrenset tidsvindu ift. ressursbruk i UAIT, og det er derfor viktig at utviklingen blir igangsatt.

Publisert 8. mars 2013 15:12 - Sist endret 15. juli 2013 15:14