Statusrapport 22.03.2013

Fremdrift og leveranser i perioden

USIT og STA har jobbet videre med den funksjonelle spesifikasjonen for alumniløsningen og fått avklaring på de fleste ubesvarte punkter på denne.

Det er avklart at Webseksjonen på USIT skal delta i prosjektet med ressurser til utarbeiding av nettsider og interaksjonsdesign for alumniløsningen.

Den tekniske spesifikasjonen nærmer seg ferdig, men endringer kan oppstå ift tilpasninger til interaksjonsdesignet for løsningen.

Møtevirksomhet

Det har vært avholdt møter internt på USIT for å avklare ressursbruk og påbegynne arbeidet med design av løsningen.

Det har vært avholdt møter mellom USIT og STA med avklaring av punkter rundt spesifikasjonen.

Avvik fra plan og forsinkelser

Pga. interne ressurser på USIT er tidsplanen for prosjektet noe endret, men prosjektet skal være ferdig innen fristen 01.01.2014 (frist pga. at avtalen med eksisterende system går ut).

Ny tidsplan er som følger:

1. juni: Webseksjonen ferdig med skisser til design og maler for nettsidene. Det vil bli avholdt arbeidsmøter underveis.

1. oktober: ADMIT ferdig med den tekniske løsningen.

1. november: STA ferdig med å teste løsningen og evt. feil rettet.

1. desember: Migrering av data til ny løsning.

Samarbeid

Samarbeidet fungerer fint, Webseksjonen deltar nå også med to personer i prosjektet med hver sin dedikerte oppgave.

Ressursbruk

Det er opprettet CT-koder for prosjektet, men det har ikke vært ført timer på prosjektet inntil CT-kodene falt på plass, vi har derfor ikke noen fullstendige tall å rapportere per i dag (men tallene kan fremskaffes senere ved behov).

Videre prioritert arbeid

Frem til juni skal det arbeides med interaksjonsdesign for løsningen. Arbeidet vil innebære arbeidsmøter der STA deltar. ADMIT vil i mellomtiden jobbe videre med den tekniske spesifikasjonen for løsningen.

Annet

Det er avklart at man ikke skal registrere personer manuelt i Cerebrum via alumniløsningen, noe som innebærer at de fleste sikkerhetsutfordringene ikke lenger gjelder for prosjektet. STA får redskaper (e-postlister) for å registrere disse manuelt utenom løsningen. Vi forsøker å få til en autentisering via MinID slik at personer som ikke lenger har en aktiv brukertilgang ved UiO kan registrere seg i løsningen. Ved migrering fra den gamle løsningen blir alumni tilknyttet den gamle løsningen flyttet over til manuelle e-postlister og får i tillegg tilbud om å registrere seg i den nye løsningen.

Publisert 22. mars 2013 12:39 - Sist endret 22. mars 2013 12:39