Materiale til møtet
Til møtet var det utarbeidet et notat med vedlegg, samt en presentasjon:
- Notat: IT for et fremragende universitet (PDF)
- Presentasjon (pptx) på møte med SAB arbeidsgruppe for organiserings- og beslutningsstruktur 29. september 2015
- Vedlegg: Organisering og styring av universitetets IT-virksomhet (PDF)
Bakgrunn
Rektor utnevnte “Strategic Advisory Board (SAB)” i 2012 for å få råd til arbeidet med å gjennomføre universitetets “Strategi 2020”. SAB avleverte sin rapport “Build a Ladder to the Stars“ i august 2014. Universitetsstyret behandlet denne høsten 2014 og prioriterte fire områder for oppfølging. For hvert av disse områdene ble det etablert en arbeidsgruppe med ansvar for oppfølging:
For de tre første gruppene behandlet universitetsstyret plan for fase 1 av oppfølgingen våren 2015 (utdanningskvalitet, forskningskvalitet, tverrfaglighet), mens organisasjons- og beslutningsstruktur skal behandles i oktober.